25.8.11

Džins u genima

Kada je o džinsu reč, čini se da je sve već rečeno ali i da priča nikada nije u potpunosti ispričana. I u tome je lepota ove modne kategorije, koja odavno ne podrazumeva samo par farmerki, već čitavu filozofiju stila koji objedinjujemo imenicom „denim“. Iako je „denim“ nastalo od prezimena Serža de Nima, čoveka koji je zaslužan za razvoj grupe plave pamučne tkanine bez koje ne možemo da zamislimo modu danas, teksas platno ne bi bilo ono što danas jeste da izvesni gospodin Levi Štraus nije skrojio taj „denim“ u pantalone kakve danas nazivamo farmerkama, a koje su sa prefiksom Levi’s postale neizostavan elemenat u istoriji pop kulture. Danas je toliko različitih opcija odevnih predmeta od džinsa u ponudi, i premda modni eksperti ne savetuju da se obučete u denim od glave do pete, veoma je izvesno da pored nekoliko pari farmerki posedujete i jaknu od džinsa a možda čak i košulju napravljenu od laganije verzije teksas platna koja se stručno naziva „šambrej“ (francuski chambray). Iako je čitava evolucija teksas platna logično posmatrana kao primer tipično američkog načina razmišljanja o odevanju (zbog čega se verovatno i koristi naziv američke države koji se kod nas odomaćio), u revoluciju farmerki koja se od kraja devedesetih dešava uključili su se mnogi internacionalni modni igrači. Primera za to ima na svakoj tački modne planete: od japanskih malo poznatih dizajnera koji fetišiziraju „selvidž“ denim (posebno tkan čvrst i taman teksas čija obrada dugo traje pa finalni proizvod košta skoro kao polovni automobil) pa do holandskog brenda Scotch&Soda čiji dizajnerski tim je nedavno lansirao podliniju džinsa Amsterdams Blauv koja je svojevrsni omaž starinskom pomorskom duhu opipljivom u ovom slobodoumnom gradu. Ipak, jedan italijan je uspeo da izgradi imperiju na farmerkama, opstajući u tradicionalno promenljivom svetu stila. Njegovo ime je Renzo Roso, a neki ga nazivaju gospodin Diesel, jer je upravo taj brend njegova modna zaostavština za budućnost. Ako neko razume dizajnerski aspekat i tržišni potencijal odeće od džinsa, praćene inovativnim detaljima i provokativnim kampanjama, onda je to ovaj 55-ogodišnji mladić, čiji hrabar i nekompromisan način života odslikava slogan kompanije „Samo hrabri“ (Only the brave). Možda imenom nije poznat kao ostale italijanske modne ikone savremenog doba, ali je svakako uticao na način na koji svi mi danas nosimo farmerke. Konstantno popravljajući krojeve, spuštajući struk i produžavajući nogavice, napravio je novu moćnu siluetu za muškarce i žene, prihvatljivu čak i onima koji imaju problem da razumeju zašto iscepane farmerke koštaju skoro 200 evra. Ipak, on se ne zaustavlja na garderobi nego je nedavno otkupio zgradu na Saut Biču u Majamiju, kreirajući od retro hotela pod imenom Pelikan raj za Diesel fanove gde je u nekim sobama čak i posteljina od teksasa!