23.11.11

Ko se boji kolor bloka još?

U modnim krugovima, često se prepričava anegdota o prvom čoveku uvaženog globalnog modnog brenda (jednog od svega nekoliko toliko moćnih u svom prisustvu na tržištu da rizikuju sedmocifreni profit predviđanjima šta će biti sledeća velika stilska tendencija) koji svojim zaposlenima na početku svake sezone zapovednim tonom kaže: „Briga me za trendove ove sezone. Govorite mi o seizmičkim talasima!“ I zaista, ove godine mu se ispunila želja. Na modnom ekvivalentu merkalijeve skale desio se toliko upečatljiv „potres“, da će promene uzrokovane ovim trendom ostati u godinama koje dolaze: crna, ta nulta tačka dobrog stila, polako ali sigurno je proterana bujicom živih, intenzivnih, jarkih boja. Dovoljno je proći beogradskom „štraftom“, uz letimično gledanje izloga da bi ste shvatili da je uporište jesenjih trendova u eksperimentisanju sa bojama koje nisu svojstvene garderobi za hladno vreme, te da su letnje kombinacije karmin crvene, lego žute i parisko plave, u duhu najboljih Lihtenštajnovih radova zadržale svoj modni potencijal i u ovoj sezoni, sa pretenzijom da tako bude i na proleće uz dodatak zelene u nijansi limete, skoro radioaktivne narandžaste i svim inkarnacijama tirkizne. Muška moda nikada nije bila fokusirana na eksperimentisanje sa bojama, ali činjenica je da su svi trendmejkeri, od vrhunskih dizajnerskih kuća sa renomeom pa do tvoraca nosive ulične (masovne) mode, simultano odlučili da zimski kaputi budu boje senfa i cigle, somotske pantalone upečatljivo crvene ili ljubičaste, a kolorit košulja parira delima moderne umetnosti. Naravno, ova nova vrišteća elegancija je delimično razbijena neutralnim komadima, najčešće u tonovima kafe i asfalta, zbog čije umerenosti ceo popularni trend sa pravom dobija naziv kolor blok. Začetak kolor blok trenda primećujemo od prolećne sezone 2009. kada su na (do tada neistraženu) teritoriju intenzivnog kolorita u muškom odevanju istovremeno zakoračili Mark Džejkobs, Lanven i Žil Sander. Iako Žil Sander više ne kreira za modnu kuću koja nosi njeno ime, ona je prethodnih sezona svojeručno potpisala limitiranu kolekciju za japanskog modnog magnata masovne mode, brend Uniklo, poznatog po (za Japance uobičajenom) koloritu koji „bode oči“. Bila je to sasvim očekivana saradnja, jer je upravo zaostavština višedecenijskog rada Žil Sander oštar kolorit primenjen na minimalističkim krojevima. Mlade modne snage (poput modnog tima Bend of Autsajders) kao da su se inspirisale njenim starim skicama. Na revijama za sledeću sezonu potvrdilo se da jarke boje nisu izbledele, te da sve što u skladu sa ovim trendom kupite sad, može biti samo još aktuelnije kad ponovo otopli.