25.7.11

Ermenegildo Zegna: stil od E do Z

Kada je nešto zaista staro, kažemo da je “od pre 100 godina”. A kada je nešto od pre sto godina i dalje aktuelno onda možemo jedino da budemo impresionirani. Naročito u modnim tokovima gde se više od bilo čega drugog ceni konstantna promena.

Očekivao sam da ću, ulazeći u predvorje moderno dizajniranog “štaba stila” kompanije Ermenegildo Zegna lociranog u srži modnog epicentra Milana, osećati izvesno strahopoštovanje. Ali u suštini, osećam priličnu bliskost i povezanost sa tradicijom ove modne kuće. Znate onaj osećaj kada otvorite orman i pronađete komad garderobe koji odavno niste nosili? Ili kada sređujući tavan naiđete na komad koji je već toliko pohaban od nošenja da prosto priča svoju priču? Nasleđe, naše lično i ono naših omiljenih modnih marki je veliki deo muškog stila.

Priča o ovoj kompaniji je pravi “italijanski san”. Ili kako (na engleskom sa ubedljivim italijanskim akcentom) lepo ističe Ana Zenja, jedna od Ermeneđildovih naslednika koji zauzimaju čelne pozicije u kompaniji danas: “Strong families make strong business and strong business makes strong families”. Danas ova kompanija dominira tržištem muške mode sa svoje tri linije (Ermenegildo Zegna, Z by Zegna i Zegna Sport) predstavljene u pregršt prodavnica na svakom uglu planete i mudrom ekološkom strategijom koja je u duhu vremena u kome živimo.

Upravo je zaštita životne sredine ono na čemu insistiraju u svakom aspektu posla. Ne samo da predvorjem Zegna zgrade dominira fascinantna skulptura jabuke (jednog od mojih omiljenih) umetnika Mikelanđela Pistoletija, već u kompaniji Zegna smatraju da je za novinarsku posetu podjednako važno videti Oazi Zegna (proplanak nadomak Milana koji je pošumljen na ličnu inicijativu Ermeneđilda) kao i showroom sa trendovima za naredno proleće.

Upravo je to prepoznavanje prirodnih potencijala lajtmotiv Centennial kolekcije za koju su napravili repliku prvog štofa sa potpisom Zegna iz 1910. godine. Fabric no.1, kako se naziva, osmišljen je od strane Ermeneđilda lično i težio je čitavih 500 grama po metru tada. A nova verzija, posle veka inovacija, teži upola manje. I kako to obično biva u životu, ovo je počelo jednostavno. Vizijom jednog čoveka. A kao i svako dobro odelo, nasleđe je najbolje nositi bez pretenzije.