27.7.11

Sve miriše na optimizam


Kada je početkom proleća britanski dizajner Pol Smit predstavio novi parfem
Optimistic, to je bilo više od samo njegovog stanja duha. “Pogodio je u žicu” globalno modno raspoloženje ovog proleća. Pre nego što su ugledni finansijski listovi stigli da proglase svetlu budućnost modne industrije, ona sama je odlučila da miriše na optimizam. Siguran znak da se tržište oporavlja? Internet šoping raj za žene pod nazivom Net-a-Porter sada ima i svoj muški ekvivalent Mr Porter. Idejni tvorac ovog prefinjenog e-commerce koncepta Natalie Massenet je osetila da je pravi trenutak za to – a mnoge prestižne modne kuće se slažu u toj oceni.Šta to znači za nas, koji trendove pratimo prema kroju sakoa a ne prema stanju na berzi? Teško da smo videli tamne boje na revijama za proleće, a poslovna poslovna odela su zamenjena konceptom “separates” (odvojenim sakoom i pantalonama). Dezeni i boje su zamenili jednostavnost.

No vratimo se parfemu. Toaletne vode u varijanti za nju i njega su daleko od revolucionarnih: bazirane na voćnim, drvenastim i cvetnim notama (što je parfemski jezik za lagani letnji miris). Egzaltirani urednici modnih časopisa tvrde da se Optimistic potpuno razlikuje od ostalih parfema, sve do bočice sa stilizovanim zracima u plavoj odnosno ružičastoj boji, ali to nije poenta. Ono što Optimistic čini genijalnim marketinškim potezom je to što Pol sebe smatra pozitivcem koji je samo pokušao da “flašira” svoj pogled na svet.

Reklamna kampanja, u kojoj je predstavljen krug stvarnih prijatelja, osmišljena je da podcrta važnost prijateljstva i individualnosti. U vreme kada prijatelje najčešće viđamo u plavoj svetlosti društvenih mreža na ekranu kompjutera, slika raspoloženih britanaca u sunčanom eksterijeru mami osmeh. I naravno, pomen društvenih mreža nije nimalo slučajan. “Želeo sam da stvorim parfem koji će uhvatiti duh optimizma– taj mladalački entuzijazam I energiju koju vidim oko sebe svaki dan. Krajnje je vreme da neko napravi nešto pozitivno,” kaže Smit, koji u ranim šezdesetim ima uspešnu imperiju izgrađenu prvenstveno na muškoj modi, a u biografiji niz zanimljivih lifestyle saradnji (među kojima vredi pomenuti Mini Moris) i odlikovanje kraljice Elizabete II.