24.7.11

Samit muške mode


Gde se rađaju trendovi muške mode? Oni koji tvrde da se muška moda kreće brzinom glečera kažu da na stil (nad)prosečnog muškarca više utiču filmske zvezde i sportski superstarovi nego eminentna modna imena koja njih stilizuju. Neki smatraju da ulična moda i blogovi koji je promovišu imaju širi uticaj na to kako se odevamo od mnogobrojnih modnih revija i izloga u šoping zoni grada. A opet, velika je istina da će mnogi od nas samo ušetati u neku od tih prodavnica iz šoping zone i odabrati prvu stvar koj deluje udobno/pristojno/pristupačno, ne razmišljajući o tome da li je to ključni komad sezone ili ne. A o tome šta će biti ključni komad sezone odlučuje se u Firenci dva puta godišnje na skupu muške modne industrije pod nazivom «Pitti Imagine Uomo». Ova manifestacija je trajala od 14.-17. juna i smatra se nezvaničnim otvaranjem sezone muških revija za predstojeće proleće. Izraz siva eminencija dobija puno značenje kada se sagledaju brojke vezane za «Pitti Uomo».

995 brendova/kolekcija se predstavlja na ovom sajmu, od kojih je 347 van Italije (34,87%). Predstavlja se 825 izlagača, na prostoru od 59.000 kvadratnih metara, pred skoro 32.000 posetilaca, među kojima je (prošle godine) bilo 19.200 kupaca (od engleskog “buyers”, što se odnosi na one koji biraju kolekcije za maloprodaju). Sve pomenuto čini ovo najvažnijom platformom za kolekcije muške mode i detalja, lansirnom rampom za nove projekte i brendove, kao i rasadnikom trendova. A trendova je bilo na pretek. Sreća te su uticajni svetski modni mediji, kao i uvek, hvatali beleške.
Prva primetna tendencija je skoro potpuno odsustvo dezena, te veoma monohromatski pristup formalnom odevanju, kao eho serije “Ljudi sa Medisona”. Dizajnerski tim brenda “Brunello Cucinelli” kao zakleti zagovornici tipično italijanske “sotto voce” elegancije ponudili su svoju verziju američke poslovne uniforme u stilu Dona Drejpera. Dvoredo kopčanje je sve jače u svom trendovskom prisustvu, a nogavice su i dalje blago podvrnute, u skladu sa tendencijom da odelo deluje što opuštenije. Kada su detalji u pitanju, apsolutno vlada sve što je izrađeno od antilop kože, od cipela pa do velikih ceger torbi. Zanimljivo je da su kravate uglavnom napravljene od gužvanog pamuka ili grube svile, što doprinosi opušteno muževnom efektu.